19 Mart 2012 Pazartesi

ZAYIFLAYAMIYORUM, ÇÜNKÜ TEMBELİM (!)

“- Bahane aramayın. Bulmak çok kolaydır! “Çok yorgunum, uyumaya ihtiyacım var, çalışmak zorundayım” gibi cümleleri söylemek kolay, egzersiz yapmak zordur. Kendinizi kandırmayın.”
Osman Müftüoğlu, yazısında böyle demiş. Yaza hazırlanmak niyetine giren okuyucularına öğüt verirken; “ 8 bardak su için, öğünlerinizi yarıya indirin, aktivitenizi artırın” demiş. Sonra da eklemiş; “- Bahane aramayın. Bulmak çok kolaydır! “Çok yorgunum, uyumaya ihtiyacım var, çalışmak zorundayım” gibi cümleleri söylemek kolay, egzersiz yapmak zordur. Kendinizi kandırmayın.”
Bunu okuyunca birden kendimi savunma ihtiyacı hissettim. Ve Osman Müftüoğlu’na bir günümü özetleyip, egzersiz yapacak zaman ve enerjiyi nasıl bulacağımı sormak istedim;,
“Sayın Osman Müftüoğlu,
Çalışan bir kadınım, bir Eşim ve iki çocuk sahibi bir anneyim.
Günüm saat 6.00 da henüz 15 aylık olan oğlumun uyanması ile başlar. Altını değiştirir, sütünü içirir ve tekrar uyuturum.  Uykuya dalması biraz zaman alır genellikle. Bu arada eşim de uyanır hazırlanır ve işe gider.  Hızlıca duş alırım.
Saat 7.00 de 11 yaşındaki kızımı uyandırırım. O hazırlanırken, kahvaltısını hazırlarım.  Kendim hızlıca giyinirim.
 7.40 da kızımın okul servisi gelir. Onu uğurlarım. Oğlumu eve gelen teyzesine emanet eder ve ben de evden çıkarım.
9.00-18.00 arası  işteyim.  Son derece yoğun, stresli ve yorucu bir işim var.  Hep zamanla yarışmak, hiç hata yapmamak ve hep kazanmak zorundayım. İşyerinde sürekli müşterilerle muhatabım, ya da dışarıda yeni müşterileri ziyaret etmek durumundayım. Her gün ortalama 30 müşteriye hizmet vermeli, min. 5 müşteriyi ofisinde ziyaret etmeli,  en az 1 tanesini bizimle çalışmaya ikna edip,  işi hakkında araştırma yapıp,  ort. 15 sayfalık bir rapor yazmalıyım.  
Evim ve iş yerim İstanbul’un ayrı yakalarında olduğundan trafik arkadaşım gibidir.  Akşam trafiği sabaha göre daha acımasızdır. Sabaha göre 1 saat daha uzun tutar beni.  Durumuna göre eve 20.00 – 20.30 arasında varırım.
Hızlı bir şekilde elimi, yüzümü yıkar ve yemek hazırlarım.
21.00’de akşam yemeğine otururuz.   Yemekten sonra masayı toplar, bulaşıkları makinaya yerleştirir ve mutfağı toparlarım.
22.00’de kızım yatmaya hazırlanırken ödevlerini kontrol ederim.
22.15 de oğlumun altını değiştirir, pijamalarını giydirir, akşam sütünü verir, yatırırım. Şanslıysam, babası ile oynadığı oyun yeterli gelir ve benimle oynamaya kalkmadan uykuya dalar.
23.00 de ertesi günün yemeğini hazırlamaya başlarım. Çünkü işten eve geldiğimde yemek pişirecek zamanım olmaz.
00.30 gibi işim biter. Ertesi gün giyeceklerimi hazırlarım ve 1 gibi  yatarım.
Sayın Hocam ,  bana egzersiz yapacak zamanı nasıl yaratabileceğim hususunda öneride bulunmanızı rica ediyorum.  Zira ben tembellik ediyorum ve bir türlü o zamanı yaratamıyorum.”

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder